Unreal Engine Programming
First Test Scene
Youtube: UE4 First test scene
Playlists
Custom MPSv3
Exe: How to Launch Listen server and client
[Listen Server] ApplicationName.exe MapName?Listen -Server [Client] connect to localhost ApplicationName.exe 127.0.0.1
UE Features UEの機能
GameMode: Server Only #サーバのみ保持 - Game Rule - ゲームのルールを実装 GameState: Server and Clients #サーバとクライアントで制御可能 - Manage Game State - ゲームの状態を保持 PlayerState: Server and Clients #サーバとクライアントで制御可能 - Manage Player State - プレイヤーの状態を保持 Pawn: Server and Clients #サーバとクライアントで制御可能 - Character class - Visual representation of a player character - プレイヤーキャラクター表現する 視覚的なもの、ロジック含む PlayerController: Server and Owning Client #サーバと所有者(クライアント)で制御可能 - PlayerController class - Pawnクラスと連携してプレイヤー操作を制御 #Pawn側でも入力、各操作は可能 プレイヤーコントローラでキャラクタクラスを制御するイメージ - サーバを介して処理する必要がある。セキュリティ性を高くするため HUD: Owning Client Only # 所有者(クライアント)で制御可能 - Head Up Display - draw shape, text - 図形やテキストを描画 UMG Widget: Owning Client Only # 所有者(クライアント)で制御可能 - display UI(complex) - UI制御